עסקת החטופים תסוכל? בחמאס מציבים תנאים חדשים

אתר קול חי 1 Comment on עסקת החטופים תסוכל? בחמאס מציבים תנאים חדשים

ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון עידכנו הלילה את קבינט המלחמה המצומצם בהתקדמות השיחות במסגרת המשא ומתן המתקיים בדוחא, שם פגש ביום שני ראש המוסד את ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי בניסיון להגיע להבנות לעסקת חטופים

21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגעים לעסקת שחרור החטופים: ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון עידכנו הלילה את קבינט המלחמה המצומצם בהתקדמות השיחות במסגרת המשא ומתן המתקיים בדוחא, שם פגש ביום שני ראש המוסד את ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי בניסיון להגיע להבנות לעסקת חטופים.

בישראל מעריכים כי המשא ומתן צפוי לארוך לפחות שבועיים זאת בעקבות תנאים חדשים שמציב חמאס בעניין חזרת התושבים העזתים לצפון הרצועה.

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מביע פסימיות להצלחת השיחות ובריאיון לכלי תקשורת בקטאר אמר הנייה כי התקיפות האחרונות של צה"ל נגד בכירי משטרת חמאס תביא לפיצוץ המשא ומתן. כזכור, ביממה האחרונה חוסלו שני בכירים במשטרת הארגון שהיו אמונים לבזוז את משאיות הסיוע ההומניטארי ולהעבירם לארגון הטרור חמאס.

ממשל ביידן צפוי להציע חלופות לישראל לפני כל פעולה קרקעית ברפיח. השר לענייניים אסטרטגיים רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי יטוסו בשבוע הבא לוושינגטון וייפגשו עם בכירים בבית הלבן בעניין הפעולה ברפיח. ממשל ביידן שוקלים להציע לישראל את הגברת הבידוק בגבול ישראל מצרים מה שימנע הברחה של כלי נשק לרצועת עזה. אתר אקסיוס דווח כי בוושינגטון יבהירו לישראל כי צה"ל לא ישתמש בנשק אמריקני בכל פעולה צבאית ברפיח.

בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו "ללא חיסול גדודי החמאס ברפיח ישראל לא תשיג את יעדי המלחמה".

שר הביטחון יואב גלנט ימריא בשבוע הבא לארצות הברית וייפגש עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין. מדובר בפגישה הראשונה של שר הביטחון גלנט בארצות הברית מאז החלה המלחמה.

במקביל, פעילות צה"ל בבית החולים שיפא נמשכת: עד כה למעלה מחמישים מחבלים חוסלו וכשלוש מאות נעצרו והעוברו לחקירה, בצה"ל אומרים כי הפעילות תימשך עוד כמה ימים עד אשר יטהרו את בית החולים מתחמושת וממחבלים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איך לשמלאן הזה קוראים ימיני.